Annexos

ANNEX 1 




Cançó Simon Diu 


Simón diu... Bota! 
Simón diu... Toca't la punta dels peus! 
Simón diu... Toca't el nas! 
Simón diu... trau la llengua! 
Simón diu... fes palmes! 
Simón diu... camina a quatre potes! 
Simón diu...mou la cintura! 
Simón diu... polsos cap amunt! 
Simón diu... fica les mans sobre el teu cap! 
Simón diu... a la pota coixa! 
Simón diu... alça la mà dreta! 
Simón diu... alça la mà esquerra! 
Simón diu... gira el cap a la dreta! 
Simón diu... gira el cap a la esquerra! 
Simón diu... corre!



ANNEX 2





ANNEX 3 



Felicitats! 

          Aquest conte tracta d’un xiquet anomenat Martin, els seus pares li van preparar una gran festa pel seu sèptim. Al ser el més petit de la casa, els seus pares li prepararen una gran quantitat de coses per a què fora un moment inoblidable. Acabats tots els preparatius, va arribar el dia que tots estaven esperant. A la festa estaven convidats tots els amics de Martin, del col·legi i del barri, els quals varen quedar impressionats per tot el que es varen trobar a l’arribada. 




          Com encara faltaven amics per arribar, Martin es va distraure mirant per la finestra a un xiquet com ell i a la que pareixia sa mare parlant de forma molt animada. Passats uns minuts, Martin va descobrir que el xiquet li preguntava a sa mare amb llàgrimes en el rostre: “Mama, ¿perquè jo no puc tindre una festa d’aniversari com la que hi ha en aquesta casa?” Sa mare li digué que la seua família no podia fer-ho en eixe moment. Martin es va quedar pensant uns moments, i eixí corrents darrere del xiquet per a convidar-lo a celebrar junts l’aniversari. 

         Tomás molt agraït, acceptà. Començaren a xarrar del que els agradava i del que no, i com no, a jugar junts. En un hora de festa eren inseparables. En el moment de bufar les veles Tomás s’apartà, però Martin el va agarrar i quan la gent acabà de cantar la cançó, demanaren un desig i bufaren junts les veles. (Tots els alumnes canten junts la cançó de felicitats, al acabar inspiren ben fort mentre demanen un desig i bufen fort, fort, fort per apagar totes les veles). 


ANNEX 4 

Descobrim l'Univers 

          Anem a explicar una història, en la qual tots vosaltres aneu a participar. Heu de fer els mateixos gestos i moviments que nosaltres anem fent per poder així ajudar-nos a avançar per un espai anomenat l'Univers. 

          Tot va començar fa molts molts molts anys (Es mouen les dues mans, ajuntant els dits de cadascuna d'elles), en un lloc que està fora d'on vivim nosaltres, fora de la Terra (Els braços es mou cap a davant-a dalt). Allí vivia el senyor Sol, [Qui sap la forma del senyor Sol? tan redó com una pilota de futbol ( Gest amb un braç estès movent un dit en forma circular) surant en l'espai (Es mouen tots dos braços com si fossis un avió). Però no només estava ell (Gest amb la mà indicant NO), sinó que al seu voltant havien 8 planetes (Una volta). Al seu costat més proper estava Mercuri, Venus, la Terra que tenien molt molta calor per estar tan a prop (Movent les mans donant aire a la cara). Més allunyats del Sol estaven Júpiter, Saturn, Urà i Neptú, els gegants gasosos (Es mouen els braços de costat a costat). A més, a més [Que podem veure a més del Sol i els planetes, en el cel?] hi havia estrelles que podem veure de nit aquí, aquí, aquí (Es pugen els braços assenyalant a diferents llocs). 

          Un dia el Sol va decidir que havia de moure's d'on estava (Gest de moviment amb braços i cames en el lloc). Se sentia molt sol, necessitava a algú amb qui parlar, amb qui jugar. Llavors, de sobte, va aparèixer la senyora Lluna [Qui sap la forma de la senyora Lluna?]. Aquesta era igual de redona que el Sol (Gest amb un braç estès movent un dit en forma circular). Van començar a parlar i es van fer molt amics així que van decidir fer un viatge a un planeta. Van triar la Terra on estem nosaltres (Es toca el sòl i se sentin tots). 

          
          En aquesta hi havia aigua en forma de rius, mars, cascades que queien per muntanyes (Amb les mans des d'a dalt es fa l'efecte de caure aigua), hi havia prats, boscos, selves molt molt grans (Estenent les mans formant un semicercle) i en tots aquests llocs havien molts animalets [Qui em pot dir un animalet?]. Entre ells, havien ocellets (Es mouen els braços efecte volar), havien elefants (Amb la mà representes la trompa de l'animal), havien girafes de coll molt llarg, molt llarg, molt llarg (Estires el coll ajudant-te de la mà) que menjaven dels arbres (S'estira el coll cap a costats), óssos que es rascaven en els arbres (Mous els homes de dalt a baix) i sobretot animals molt petits que corrien pertot arreu, com les formigues (Moure les cames consecutivament). A més bufava el vent (S'agafa respiració i es deixa anar) tan fort tan fort tan fort que a tot tirava cap a darrere (Ens tombem), fins a el Sol i a la Lluna que van tornar al seu lloc i no van baixar mai més.


ANNEX 5

Exemples condicions Pesca als peixos

Els pescadors: 
  • Hauran de mantindre el so 'aaa' en tot moment. Es pot fer, amb qualsevol so. 
  • Hauran d'agafar un material de la textura que la mestra diga, dels materials que pondrà a la seua disposició 
  • Hauran d'agafar un objecte del color que la mestra indique 
  • Hauran d'anar ballant 
  • Hauran d'anar amb la cama coixa 

ANNEX 6

L'avió
          En aquesta relaxació els alumnes van a imitar els gestos d’un avió, cada xiquet/a imitarà l'avió en l'enlairament, en el vol i en l'aterratge. Primer, es demanarà als alumnes que deixen prou lloc entre ells per a que cada ú tinga el seu espai. Desprès la mestra es dirà que van a jugar a l’avió i preguntarà si algú sap quins són els seus moviments. Una volta acaben de comentar el tema, la mestra explicarà que ella va a fer una sèrie de exercicis que ells han d’imitar. 


-Mestra: Tots els passatgers s'han de cordar el cinturó de seguretat (gest que indique que es corda el cinturó) -> Alumnat: (es corden el cinturó) 




-Mestra: Anem a fer el compte enrere per a l'enlairament: Cinc, quatre, tres, dos, un… En l’aïrament! (Alça les mans imitant un avió en l’aïrament inclinant-se i virant d’un costat a un altre) -> Alumnat: (Alça les mans imitant un avió en l’aïrament inclinant-se i virant d’un costat a un altre) 


-Mestra: Quan done tres palmades, baixarem la velocitat, traurem les rodes apropant els genolls al sòl i seguidament aterrarem (Dóna les tres palmades i fa les accions) -> Alumnat: (Repeteix les accions com la mestra) 


-Mestra: A continuació, ens estirarem sobre el ventre, com un avió que està en el sòl. (S’estira sobre terra) -> Alumnat: (segueix les instruccions) 


-Mestra: Quan vegi que l'avió està quiet, que no es mou més, us tocaré la planta del peu amb la mà. Això voldrà dir que la porta s'obre i que tots els passatgers poden sortir. S’acaba el vol (Poc a poc la mestra va tocant els peus dels alumnes per a concloure l’activitat)


ANNEX 7


La família vaca


          La mestra cantarà aquesta estrofa mentre que dóna palmes (una als muscles, una normal) i desprès l’alumnat repetirà el que interpreta i canta:




Mestra: “Estava la família vaca” -> Alumnat: “ Estava la família vaca”



Mestra: I estava la mare vaca -> Alumnat: I estava la mare vaca

Mestra: Vaca, vaca, vaca, vaca, vaca, vaca, va.. (camina fins al centre del rogle amb les mans en jarret caminant de forma presumida) -> Alumnat: Vaca, vaca, vaca, vaca, vaca, vaca, va.. ( imitant el caminar fins al centre del rogle amb les mans en jarret caminant de forma presumida)

Mestra: vaca va ( marcant el ritme amb els peus) -> Alumnat: vaca va ( marcant el ritme amb els peus)

Mestra: vaaaaaaaaa (torna a la posició inicial formant un rogle) -> Alumnat: vaaaaaaaaa (torna a la posició inicial formant un rogle)

Mestra: “Estava la família vaca” -> Alumnat: “ Estava la família vaca”

Mestra: I estava el pare vaca -> Alumnat: I estava el pare vaca

Mestra: Vaca, vaca, vaca, vaca, vaca, vaca, va.. (camina fins al centre del rogle senyalant amb la mà dreta en cara d’ enfadada ) -> Alumnat: Vaca, vaca, vaca, vaca, vaca, vaca, va.. ( imitant el caminar fins al centre del rogle senyalant amb la mà dreta en cara d’ enfadats )

Mestra: vaca va ( marcant el ritme amb els peus) -> Alumnat: vaca va ( marcant el ritme amb els peus) 

Mestra: vaaaaaaaaa (torna a la posició inicial formant un rogle) -> Alumnat: vaaaaaaaaa (torna a la posició inicial formant un rogle)

Mestra: “Estava la família vaca” -> Alumnat: “ Estava la família vaca” 

Mestra: I estava el fill vaca -> Alumnat: I estava el fill vaca

Mestra: Vaca, vaca, vaca, vaca, vaca, vaca, va.. (camina fins al centre del rogle amb les mans en els oïts com si escoltara música amb cascos) -> Alumnat: Vaca, vaca, vaca, vaca, vaca, vaca, va.. ( imitant el caminar fins al centre del rogle amb les mans en els oïts com si escoltaren música amb cascos)

Mestra: vaca va ( marcant el ritme amb els peus) -> Alumnat: vaca va ( marcant el ritme amb els peus)

Mestra: vaaaaaaaaa (torna a la posició inicial formant un rogle) -> Alumnat: vaaaaaaaaa (torna a la posició inicial formant un rogle)

Mestra: “Estava la família vaca” -> Alumnat: “ Estava la família vaca”

Mestra: I estava la filla vaca -> Alumnat: I estava la filla vaca

Mestra: Vaca, vaca, vaca, vaca, vaca, vaca, va.. (camina fins al centre del rogle trotant de manera alegre) -> Alumnat: Vaca, vaca, vaca, vaca, vaca, vaca, va.. ( imitant el caminar fins al centre del rogle trotant de manera alegre)

Mestra: vaca va ( marcant el ritme amb els peus) -> Alumnat: vaca va ( marcant el ritme amb els peus)

Mestra: vaaaaaaaaa (torna a la posició inicial formant un rogle) -> Alumnat: vaaaaaaaaa (torna a la posició inicial formant un rogle)

Mestra: “Estava la família vaca” -> Alumnat: “ Estava la família vaca”

Mestra: I estava el iaio vaca -> Alumnat: I estava el iaio vaca

Mestra: Vaca, vaca, vaca, vaca, vaca, vaca, va.. (camina fins al centre del rogle encorbada como si anara en un gallato ) -> Alumnat: Vaca, vaca, vaca, vaca, vaca, vaca, va.. ( imitant el caminar fins al centre del rogle encorbats com si anaren en gallato)

Mestra: vaca va ( marcant el ritme amb els peus) -> Alumnat: vaca va ( marcant el ritme amb els peus)

Mestra: vaaaaaaaaa (torna a la posició inicial formant un rogle) ->Alumnat: vaaaaaaaaa (torna a la posició inicial formant un rogle)


*Amb l'ajuda d'aquest video pots fer-te una idea de com sona la cançó, encara que utilitzen altre nom i altres oracions a repetir. 



ANNEX 8






ANNEX 9




ANNEX 10

A continuació s'exposaràn les cançons utilitzades en aquesta unitat didàctica.

          SESSIÓ 1

  • Activitat ''Ritme musical''
               -Per al ritme ràpid:

1. ''Quiero ser como tú'' - versió Carlos Jean                          
                                         o bé 

''Quiero ser como tú'' - versió Disney (de la pel·lícula El libro de la selva)

   

2. ''Hijo del hombre'' -versió Disney (de la pel·lícula Tarzán)


3. ''Bajo del mar'' -versió Disney (de la pel·lícula La sirenita)




4. ''El ciclo de la vida'' -versió Disney (de la pel·lícula El rey león)




5. ''Busca lo más vital no más'' - versió Disney (de la pel·lícula El rey león)




               -Per al ritme lent:

1. ''Aquella estrella de allá'' -versió Disney (de la pel·lícula Peter Pan)


2. ''La bella y la bestia'' -versió Disney (de la pel·lícula La bella y la bestia)




3. ''Un mundo ideal'' -versió Disney (de la pel·lícula Aladín)




4. ''Triunfará el amor'' -versió Disney (de la pel·lícula El rey león 2)



  • Activitat ''Descobrim l'univers''
Only time - Enya


          SESSIÓ 3
  • Activitat ''Escolta al teu voltant''
May it be -Enya



          SESSIÓ 5

  • Activitat ''Ens relaxem''
Orinoco Flow - Enya


          SESSIÓ 6
  • Activitat ''A ballar!''
La Mane - Grup Encanto



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada